In de week van 10 mei 2010 is de stedencampagne Roermond officieel gestart. Vanwege de zorgvuldige voorbereiding en het slechte weer zijn de eerste bedrijven bezocht in de week van 17 mei 2010. Het promotieteam van ICTloket.nl bestond uit 4 medewerkers, onder leiding van Aaron Mulder (directeur ICTloket.nl).
Bedrijventerreinen Merum en Vrijveld:
De eerste bedrijven die zijn bezocht waren gevestigd op de bedrijventerreinen van Merum en de woonboulevard van Vrijveld. Op het bedrijventerrein van Merum viel op dat een groot percentage van de bedrijven ICTloket.nl reeds kende en in sommige gevallen hadden de bezochte bedrijven de uitnodiging van het gratis kennis en netwerkevenement op 08 juni 2010 bij TV Limburg reeds ontvangen. Op het bedrijventerrein van Vrijveld viel op dat vele grote (keten)bedrijven gevestigd waren. Het percentage nieuwe bedrijven t.o.v. 2007 was relatief klein. Vele grote bedrijven waren in 2007 ook al gevestigd op deze bedrijventerreinen. Het percentage van de kleinere bedrijven die nieuw gevestigd waren t.o.v. 2007 was groter.
Over het algemeen was stemming in de bedrijven, vanuit een economisch oogpunt, in ieder geval goed. In totaal zijn circa 75 bedrijven bezocht op deze bedrijventerreinen en onliggende ringwegen.
Bedrijventerreinen Industriepark Roerstreek, Oosttangent en Spickerhoven:
Op donderdag 20 mei zijn drie bedrijventerreinen bezocht. Industriepark Roerstreek is een groot industrieterrein, waar onder andere het bekende bedrijf RockWool gevestigd is. Vele toeleverende bedrijven zijn rondom dit bedrijf gevestigd. De grondoppervlakte per bedrijf op dit bedrijventerrein is tevens zeer groot. Het percentage nieuwe bedrijven op het industriepark Roerstreek was klein. Dit gebied kenmerkt zich door de vele vrachtwagens die af en aan rijden.
Vervolgens is het promotieteam verder gereden naar Oosttangent om de bedrijven daar te bezoeken. Op het bedrijventerrein Oosttangent waren meer nieuwe bedrijven gevestigd. Spickerhoven is als laatste bezocht op 20 mei. Dit bedrijventerrein heeft een mooie ligging en is gelegen naast een moderne nieuwbouwwijk met grote vrijstaande huizen. Gibo Groep accountants en belastingadviseurs is o.a. gevestigd op dit bedrijventerrein.
Het bedrijventerrein Spickerhoven kenmerkt zich door de vele business to business bedrijven. De omliggende ringwegen worden gekenmerkt door diverse ketenorganisaties zoals de Gamma, Kwantum en Intratuin. In totaal zijn gedurende de gehele dag circa 115 bedrijven bezocht op deze bedrijventerreinen en de omliggende ringwegen.
Bedrijventerreinen Broekhin, Retailpark, Willem-Alexander en Designer Outlet:
Op vrijdag 21 mei was de campagnedag vroeg gestart en is het promotieteam begonnen met het Broekhin bedrijventerrein. Het Broekhin bedrijventerrein kenmerkt zich door de vele automobielbedrijven die daar gevestigd zijn. De gehele campagne is gereden met Honda Hybride van Hensgens. Hensgens Automobielen is tevens gevestigd op het Broekhin bedrijventerrein. Het bekende en nieuwe Retailpark, waar onder andere TV Limburg gevestigd is, werd daaropvolgend bezocht door het promotieteam. In het Retailpark liggen veelal grote ketenbedrijven. Ook het bedrijf de Vrijbuiter is op dit terrein gevestigd.
Vervolgens heeft het promotieteam het bedrijventerrein Willem-Alexander bezocht.
Dit bedrijventerrein ligt naast de Designer Outlet. Het Willem-Alexander terrein heeft een brede variëteit aan bedrijvigheid. Van Taxibedrijf tot meubelzaak en van autogarage tot vuurwerkhandel en computer discount. Ook viel de slechte staat van onderhoud aan de wegen bij dit bedrijventerrein op.
Tot slot is op vrijdag 21 mei het Designer Outlet bezocht. In korte tijd zijn vrijwel alle bedrijven in dit winkelgebied bezocht. Bij de Designer Outlet was opvallend dat vele bedrijven een Duitse oorsprong hadden en het hoofdkantoor in Duitsland gevestigd was. In totaal zijn ca. 75 bedrijven bezocht op de bedrijventerreinen: Broekhin, het Retailpark en Willem Alexander. Bij de Designer Outlet zijn ca. 125 winkels bezocht.
Op vrijdag 28 mei heeft het promotie team van ICTloket de binnenstad bezocht. In de binnenstad waren voornamelijk winkels gevestigd, opvallend waren de vele kledingwinkels. Het promotieteam van ICTloket heeft circa 100 winkels bezocht. Ook hier viel weer op dat een redelik groot aantal winkels van Duitse oorsprong was.
Op vrijdag 4 juni heeft het promotieteam van ICTloket de laatste dag stedencampagne gehouden in de binnenstad van Roermond. Het promotieteam van ICTloket heeft circa 80 bedrijven bezocht op 4 juni. Dit was wederom weer een succes volle dag. In totaal zijn 180 winkels bezocht tijdens de stedencampagne.
Het promotieteam van ICTloket heeft een persoonlijk bezoek gebracht aan meer dan 650 bedrijven. Hierbij overhandigde het promotieteam van ICTloket de informatiemap. Het promotieteam van ICTloket heeft onderstaande locaties bezocht:
Woonboulevards:
-
Merum
- Vrijveld
Bedrijventerreinen:
-
Industriepark Roerstreek
-
Oosttangent
-
spicherhoven
-
Outlet Center
-
Retail Center
-
Broekhin
-
Willem Alexander
Binnenstad Roermond:
-
Centrum
-
Ringwegen
Voor een foto-impressie van de stedencampagne Roermond 2010 klik hier.