Verslag Ondernemen na de crisis, innoveren en/of kiezen voor zekerheid

Op 26 maart 2010 heeft ICTloket.nl wederom een succesvol gratis kennis en netwerkevenement georganiseerd in La Carverne de Geulhem, in de grotten van Valkenburg. Bij dit sfeervolle en informatieve event waren circa 110 gasten aanwezig.

Inloop
Vanaf 14.00 tot 14.30 uur konden zakelijke gasten binnenlopen, waar de gasten vervolgens de jas konden overhandigen aan de hostessen van Service Royal die bij de ingang stonden om de gasten te verwelkomen. Na ontvangst van de badge kon men verder de grot inlopen om daar “collega netwerkers’’ te ontmoeten en onder het genot van een hapje en een drankje ervaringen, kennis en informatie uit te wisselen op zakelijk niveau.

Opening
Met het openingswoord en introductie als start van het evenement door Aaron Mulder (directeur van ICTloket.nl) en door dhr. Fekkers van La Caverne de Geulhem. Vervolgens werd er geopend met een filmpje van dhr. Pluijmakers van Ivizi over de Ipad om duidelijk te maken dat Apple met haar innovaties een zeer groot publiek bereikt 

Tafeldiscussie
Het openingswoord werd opgevolgd door een tafeldiscussie van 30 minuten met de onderwerpen; branche-innovaties, de crisis en ondernemen in 2009 en 2010 t/m 2015. De deelnemers aan deze tafeldiscussie vertelden allemaal kort over hoe de crisis hun bedrijf heeft beïnvloedt en hoe men zich door de crisis heeft gewerkt en geïnnoveerd heeft aan de opvolgende situatie. De deelnemers waren: Hensgens Automobielen, Edison AV, Service Royal en Ivizi. Vervolgens werd allen een aantal vragen gesteld door dhr. Mulder over innovatie binnen hun branche, de crisis en ’’last but not least’’ over opgedane ervaring in deze crisis.

 

Een opvallend detail aan deze discussie was de primeur commercial over innovatie van de producenten diensten van Honda (worldwide). Deze primeur zal over enkele maanden te zien op wereldwijde TV. 

Kennissessies:
Omstreeks 15:00 uur opende dhr. Limbourg namens Gibo Groep de eerste ronde met presentaties. Dhr. Limbourg vertelde onder andere over de waarde van marketing en het genereren van naamsbekendheid. De presentatie van dhr. Limbourg was gebaseerd op de jarenlange ondernemerservaring die hij heeft opgedaan bij o.a. Star FM, BusinessBusters en Limbourg en Partners. 

 

Opvolgend op de presentatie van dhr. Limbourg nam dhr. Goessens het woord namens The Computer Company. Hij vertelde over ondernemen, de crisis en de inzet van ICT binnen bedrijven. Er werd o.a. gesproken over cloud computing en een aantal andere zaken die men op het gebied van ICT kan toepassen om een voordeel t.o.v. de concurrent te creëren en mogelijk kosten te besparen.

 

Na deze zeer boeiende en informatieve presentaties was er tijd gereserveerd om een kleine pauze te houden om iedereen de kans te geven te netwerken en eventueel de sprekers vragen te stellen onder wederom het genot van een hapje en een drankje.

 

Na de network pauze nam dhr. Brouwer het woord namens Job-Flow en gaf een presentatie over het belang van goed en gemotiveerd personeel en de voordelen daarvan tijdens de crisis. Deze presentatie werd versterkt door 2 filmpjes die dhr. Brouwer toonde over het verschil tussen gemotiveerd en ongemotiveerd personeel.

 

Tenslotte nam dhr. Woltheus namens ING Zuidstaete het woord om een zeer informatieve presentatie te verzorgen over 4 belangrijke onderwerpen tijdens de crisis, namelijk:

"Artificial Intelligence, Blockchain, Big Data, Apps, Social Media en diverse andere disruptieve technologieën kunnen mogelijkheden voor groei en maatschappelijke meerwaarde creëren", aldus Aaron Mulder (directeur ICTloket.nl).
ICTLoket Blockchain
  • ICTloket.nl | Online Marketing, Projectmanagement en Digitale transformatie | Gecertificeerd AdWords-professional
  • | ©2025 ICTloket.nl     Privacy Statement
  • 2.500,6.000,30.000