ICTloket.nl Achieved Top Performing Creatives LinkedIn 2019

Amsterdam, vrijdag 21 juni 2019. Net zoals in 2017 en 2018 zijn de gevoerde campagnes door ICTloket.nl benoemd tot Top Performing Campaigns van LinkedIn in de periode van januari tot en met 21 juni 2019. ICTloket.nl schrijft strategische online marketingplannen en voert deze marketingcampagnes uit voor een breed scala aan bedrijven en organisaties. Eén van deze organisaties met een combinatie van meerdere topprestaties is adverteerder met de website Biedboek.nl. Biedboek toont het beschikbare aanbod van vastgoed en gebruiks- en zakelijke rechten van het Rijksvastgoedbedrijf en andere overheden zoals diverse provincies en gemeenten. Voor een optimale Business to Business Marketing (zakelijke doelgroepen) maakt ICTloket.nl veelvuldig gebruik van diverse LinkedIn advertenties.

De advertenties door ICTloket.nl van Biedboek.nl op LinkedIn (zoals sponsored updates en text ads) hebben in 2019 wederom uitzonderlijk hoge doorklikpercentages tot wel 8,35% behaald, betrokkenheidspercentages tot wel 18,87% behaald en conversiepercentages tot wel 11,47% behaald. Dankzij de combinatie van deze uitzonderlijk hoge percentages behaalde ICTloket de waardering “Top Performing Creatives” van LinkedIn. De best presenterende berichten op LinkedIn realiseren meer dan 700 likes per bericht en behalen een bereik van meer dan 400.000 zakelijke leden. Het totaal aantal advertentie-impressies op LinkedIn betrof meer dan 6.000.000 in de periode 01 januari 2019 tot en met 21 juni 2019.

Top Performing Campaigns
De benchmark (gemiddelde van alle adverteerders in dezelfde periode) ligt veel lager op ca. 0,49% (bron: Linkedin BeNeLux) als we kijken naar het doorklikpercentage en 0,55% (bron: Linkedin BeNeLux) als we kijken naar het betrokkenheidspercentage. De best presenterende campagne van ICTloket.nl in 2018 (voor wat betreft het doorklikpercentage) bedroeg 7,28% en met 8,35% in 2019 wederom uitzonderlijk ver boven het gemiddelde (benchmark). Met deze doorklikpercentages tot 8,35% in 2019 behaalde ICTloket de waardering “Top Performing Campaigns”. De genoemde doorklikpercentages geven een beeld van het percentage ontvangers dat daadwerkelijk doorklikt op een advertentie welke zichtbaar is op de ontvanger zijn/haar tijdlijn op LinkedIn. De relevantie is hiermee zeer hoog te noemen voor de ontvangers. Maar niet alleen de doorklikpercentages zijn dus enorm te noemen, ook de betrokkenheid (tot 18,87% “liken”, delen en reageren) op de advertenties ligt dus veel hoger dan de benchmark (0,55% bron: Linkedin BeNeLux).

Summary (bron: LinkedIn)
ICTloket hoogste doorklikpercentage: 8,35%
LinkedIn benchmark doorklikpercentage: 0,49%
ICTloket hoogste betrokkenheidspercentage: 18,87%
LinkedIn benchmark betrokkenheidspercentage: 0,55%
Hoogste conversiepercentage: 11,47%
Aantal conversies beste advertentie: 165
Aantal likes beste advertentie: 710
Bereik beste advertentie: 400.000
Totaal bereik 01-01-19 / 21-06-19: 6.000.000
Resultaat van meerdere topprestaties: “Top Performing Creatives”

“Naast het creatieve proces onderzoek ik altijd vooraf de potentiële doelgroepen, vervolgens kies ik onder andere de juiste inhoudelijke boodschap en door actieve monitoring en bijsturing weet ik exact hoe de respons verloopt. In de afgelopen jaren heeft ICTloket.nl via diverse LinkedIn campagnes miljoenen professionals efficiënt weten te bereiken en te enthousiasmeren voor diensten en producten van onze klanten. Naast LinkedIn campagnes heeft ICTloket.nl meer dan 18 jaar ervaring met zoekmachine optimalisatie en zijn wij o.a. Google Certified om te adverteren op Google. Dankzij onze brede ervaring en uitzonderlijke prestaties zijn onze klanten dan ook zeer te spreken over onze effectieve online marketingmethodes”, aldus Aaron Mulder (directeur ICTloket.nl, digitale transformatie & online marketing pioneers).

Digitale transformatie
De specialisaties van Aaron Mulder (directeur ICTloket.nl) zijn het strategisch begeleiden van technische website- & webportal projecten waarbij techniek, vormgeving en online marketing samenkomen. Het succes van deze webprojecten fungeren als aanjager van digitale transformatie.


“Bij de digitale transformatie van bedrijven en organisaties vernieuwen, optimaliseren, integreren en automatiseren wij werkprocessen zodat de kansen van Artificial Intelligence (zoals Big Data, Internet of Things, Social Media, Mobile, Business Intelligence), Blockchain (Transparency, Smart Contracts, Advanced Analytics) en andere technologieën optimaal worden benut. De gebruiksvriendelijkheid en onderliggende techniek van een website versterkt de online marketingpromoties, waarbij gedigitaliseerde werkprocessen efficiënt de inhoud leveren voor de betreffende promoties. Bij het uitvoeren van opdrachten ben ik gedreven en dankzij meer dan achttien jaar kennis en ervaring realiseer ik succesvol, tijdsgebonden en meetbaar de gestelde doelstellingen. Meestal worden doelstellingen ruim overtroffen en het beste resultaat behalen is mijn belangrijkste drijfveer. In projecten ben ik veelal onderdeel van een intern team, of werk ik volledig zelfstandig in directe afstemming met de opdrachtgever. De afgelopen jaren heb ik vele bedrijven en organisaties geholpen met het realiseren van succesvolle websites en de juiste bezoekers, met de beste verkopen tot gevolg. Meestal werk ik nationaal, maar ook internationale projecten in Europa, Azië en Amerika komen veelvuldig voor. Deze internationale projecten ontstaan meestal dankzij mijn passie voor reizen en het openstaan voor andere culturen. Mijn commerciële instelling en achtergrond (opleiding marketing) ondersteunen in het opzetten van verdienmodellen en verkooppromoties”, aldus Aaron Mulder.

Indien u meer wilt weten over succesvol adverteren op LinkedIn, neem dan contact op met Aaron Mulder van ICTloket.nl.

Foto: Aaron Mulder – hoofdkantoor LinkedIn Amsterdam
Foto: Hoofdkantoor LinkedIn Amsterdam

admin
21/06/2019; 15:49