Wordwatch komende maanden gratis – AdWords, SEA, Zoekmachine Marketing
New York, 23-03-2011. WordWatch heeft vandaag op de Search Engine Strategies beurs in New York de beta versie van haar AdWords bid management applicatie gelanceerd. WordWatch biedt kleine en middelgrote ondernemingen een technologie die hen in staat stelt om de strijd aan te gaan met grote adverteerders, die hun campagnes laten beheren door search engine marketing (SEM) buro’s en die met hun grote budgetten de Prijs Per Click hebben in de afgelopen jaren hebben opgedreven.
Het MKB vormt de grootste groep adverteerders en is ook de grootste inkomstenbron voor zoekmachines zoals Google AdWords. Hun advertentiecampagnes worden echter ondergesneeuwd door de grote merken die gespecialiseerde search engine marketeers en dure software inschakelen om hun grote budgetten te beheren. WordWatch beschikt over eigen algoritmes die voor iedere klant automatisch de beste prijs, positie, clicks en conversies vinden, zodat ook kleine adverteerders kunnen mee-concurreren, ongeacht de omvang van hun budget. WordWatch is intuïtief en gemakkelijk te gebruiken en past cpc-biedingen doorlopend aan om te zorgen dat de campagnes goed lopen; WordWatch-klanten kunnen er op rekenen dat WordWatch de beste resultaten voor hen behaalt en zich volledig richten op hun bedrijfsvoering.
WordWatch is de komende maanden gratis en zal daarna abonnementen aanbieden vanaf $25 per maand. WordWatch is al interessant voor adverteerders met een maandelijks budget vanaf €500. WordWatch richt zich hiermee volledig op de kleinere adverteerders.
“We hebben zelf talloze campagnes met een klein budget beheerd en weten als geen ander hoe het is om te concurreren in deze markt. We zijn erg blij dat we WordWatch vandaag hebben gelanceerd en het in de MKB markt gaan aanbieden.” zegt Todd Wilkinson, CEO of WordWatch.
SoundXplosion was een van de eerste WordWatch-klanten: Eigenaar Niels Pijck: “We hebben honderden producten en duizenden keywords. Binnen een paar maanden had WordWatch onze conversies (verkopen) verdubbeld en de CPA (acquisitiekosten) met 40% verlaagd. WordWatch past onze biedingen automatisch aan, ook als de marktomstandigheden wijzigen. We besparen nu trouwens ook een hoop tijd, die we goed kunnen besteden aan andere werkzaamheden.”
WordWatch biedt na de beta-periode verschillende abonnementsvormen, zowel voor het MKB en SEM buro’s. WordWatch zal in de loop van 2011 haar diensten uitbreiden met Facebook en andere zoekmachines.
Bron: via Nieuwsbank
Reacties