Top 100 adverteerders laten op Facebook kansen liggen
Van de 100 grootste adverteerders in Nederland is maar liefst een derde niet aanwezig op Facebook. De adverteerders die wel aanwezig zijn op Facebook laten grote kansen liggen. Zo blijft het gebruik van pagina’s in het Nederlands, op maat gemaakte pagina’s en een eigen verkorte Facebook-link vaak achterwege. Dit blijk uit een onderzoek, uitgevoerd door Yes2web, een full service internetbureau dat onder andere is gespecialiseerd in Facebook fanpages, applicaties en koppelingen.
Facebook is in Nederland als sociaal netwerk sterk in opkomst en is voor bedrijven zeer geschikt ter promotie van hun bedrijf of merk. Desondanks zijn slechts 68% van de grootste adverteerders in Nederland vertegenwoordigd op Facebook, zo blijkt uit onderzoek van internetbureau Yes2web. Van deze bedrijven maakt slechts 41% gebruik van op maat gemaakte pagina’s om zichzelf beter te profileren. Van de aanwezige bedrijven op Facebook heeft een magere 60% een pagina in het Nederlands en heeft slechts 36% van deze bedrijven een verkorte Facebook link (zoals facebook.com/heineken).
“KPN is een van de grootste adverteerders in Nederland, maar hun Facebook pagina getuigt van weinig sociale vaardigheden”, aldus Jop Bröcker, directeur van Yes2web. “De Facebook pagina staat vol met klachten, zonder enige reactie van KPN. Op een dergelijke manier kan je er beter voor kiezen niet op Facebook aanwezig te zijn.” Gelukkig zijn er ook bedrijven die de kracht van Facebook wel ten volste benutten. Zo zijn de pagina’s van Heineken, Hema, en Douwe Egberts goed ingericht en gaan zij de interactie aan met hun doelgroep. Het is dan ook niet toevallig dat zij een top 10-notering innemen als het gaat om aantal fans.
Bron: Via Nieuwsbank.nl
Laat een antwoord achter
U moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.