SMS alerts bieden oplossing voor zakenreizigers
De meeste luchtvaartmaatschappijen boden al een SMS-alert aan zodat reizigers relevante vluchtinformatie kunnen ontvangen tijdens hun reis. Ook zakenreisbureaus gaan deze service nu aanbieden.
Elke reiziger die voor deze service is aangemeld, wordt met SMS alerts op de hoogte gehouden van de status van zijn vlucht. Een vertraging of annulering weet hij zodoende onmiddellijk en hij kan dan direct actie nemen. Sommige SMS alerts geven ook informatie als er niets aan de hand is. Bijvoorbeeld een reminder als u nog niet bent ingecheckt of een signaal als de boarding start.
Één keer aanmelden
Kiest u voor de SMS service van een luchtvaartmaatschappij, dan ontvangt u alleen van die maatschappij SMS alert. Maar misschien reist u wel met verschillende luchtvaartmaatschappijen en dan moet u zich voor elke service apart aanmelden. Handiger is het dan om u aan te melden voor de SMS service van uw zakenreisorganisatie. Dan is alles in één keer geregeld, ongeacht de luchtvaartmaatschappij waarmee u vliegt. Er is nog maar een beperkt aantal zakenreisorganisaties die deze service bieden.
’12 procent van alle vluchten vertraagd’
Volgens BCD Travel wijst onderzoek uit dat 12% van alle vluchten een vertraging of annulering heeft. De kosten van de SMS alert worden direct belast op de mobiele telefoon van de reiziger waardoor de kosten direct op de juiste plaats in de organisatie worden belast.
Bron:
www.zibb.nl
Laat een antwoord achter
U moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.